Valborg!

Våren står som spön i backen. Vårtecknen kommer slag i slag. I lördags gjorde den röda katten som brukar hälsa på sitt första besök på vår altan. Jag har oroat mig lite för den under vinten eftersom det går en hårt trafikerad väg förbi vårt hus, så det var skönt att se den igen. Jag brukar prata med den om att den ska hålla sig på vår altan och inte gå ut på vägen och då tittar han lite överseende på mig och säger:

 

"Lilla gumman, vad jag inte vet om hur man hanterar stadstrafik det är inte värt att veta."
I alla fall ser han ut som om han skulle säga det om han pratade svenska.
I kväll eldar vi upp vintern!
... och förhoppningsvis min vårtrötthet. Jag brukar ju vara så energisk så här års, nu vill jag helst bara sova.


Kommentarer

Lisbeth sa…
Underbart med extra katten som kommer. Det är så mysigt att prata med djuren för de lyssnar och säger sällan mot. Anar att nu också firat som större delen av Sveriges befolkning. Nu är det maj och inget kan hindra att årstiden går mot sommar.
Ha en fin 1:a maj
Kram
skogsnuvan sa…
Du ska se att maj månad ger dig energin tillbaka. Vintern tar hårt på oss människor och man kan bli orkeslös. Jag vet det av erfarenhet. Snart blir det bättre och de långa ljusa nätterna ger oss ljus dygnet runt och det behövs. Trevlig helg på dig. Ps vågar nästan inte påminna men hur går det med din bok?

Populära inlägg