Nostalgikalendern: Lucka 14

Nattliga aktiviteter

När jag börjar lyssna på gamla New Kids on the Block-låtar har jag en tendens att tappa kontrollen. Jag ramlar ned i nostalgins veritabla avgrunder och tar mig inte upp, plötsligt har flera timmar gått medan jag bara surfat runt och letat låtar. Ungefär så var det på den tiden när det begav sig också; jag satt uppe halva nätterna och tittade på konsertfilmer med NKOTB. Nedan kommer inledningen på en av dem där VHS-bandet nästan var utslitet.

Det är med pojkband som med Harry Potter-godiset Bertie Boots böner med alla smaker: Det finns en pojke som passar alla. Skivbolaget hårdpromotar någon egenskap hos respektive New Kid in till stereotypiseringens smärtgräns. Min favorit var först John, "den blyge" och sedan Joey, "den lille söte". Jordan, "den romatiske", sjöng i falsett hela tiden och det har jag aldrig klarat av. Donnie var "den farlige" och farliga pojkar har aldrig varit i min smak. Danny var "den hiphoppige" och det säger väl allt.


Kommentarer

Populära inlägg