Den röda baddräkten

När jag sliter upp den ur paketet och tänker:
"Herregud, den är ju gigantisk!"
När jag tagit den på mig och inser att den är alldeles lagom...
Nå, huvudsaken är att den är röd.
Den röda baddräkten.

Jag vet att man inte ska beställa på postorder av miljöskäl men det är enda sättet att få tag i en baddräkt i rätt storlek när man ser ut som jag. Dessutom ska alla baddräkter i större storlekar av någon anledning vara svarta och se ut som gammaldags korsetter. Det är bara i näthandeln man kan hitta röda baddräkter i min storlek, och det är inte helt självklart där heller. Men det går.

Själv är jag lika degblek och cellulitrik som vanligt.
Men baddräkten är röd.
Jag är redo för beach 2019.


Kommentarer

skogsnuvan sa…
Varför ska allting vara svart nu för tiden. Tänkte på det när jag var i stan härom dagen. Det såg ut som en flock svarta kajor som kom vandrande efter gatan. likadant på vattengympa, nästan alla har svarta baddräkter och jag också bara för att det inte gick att hitta någon annan men jag har en turkos bikini som jag har på sommaren. Fram för färg heja heja heja

Populära inlägg