Nystart på gamla halvfärdiga projekt


 1Allt har sin tid,
det finns en tid för allt som sker under himlen:
2en tid för födelse, en tid för död,
en tid att plantera, en tid att rycka upp,
3en tid att dräpa, en tid att läka,
en tid att riva ner, en tid att bygga upp,
4en tid att gråta, en tid att le,
en tid att sörja, en tid att dansa,
5en tid att kasta stenar, en tid att samla stenar,
en tid att ta i famn, en tid att avstå från famntag,
6en tid att skaffa, en tid att mista,
en tid att spara, en tid att kasta,
7en tid att riva sönder, en tid att sy ihop,
en tid att tiga, en tid att tala,
8en tid att älska, en tid att hata,
en tid för krig, en tid för fred.




en tid att ta tag i dockskåpsrenoveringen.
en tid att klistra fast marmorn på köksgolvet



Nu är i alla fall källarvåningen klar. Klar att fylla med prylar. Lite mer växter i trädgårdsrummet och mer vin i vinkällaren, kanske. I sinom tid. 


Ett tag tänkte jag att jag skulle låtsas att det var jul och ta ner julgranen och tomtarna från vinden, men Laura gav mig en så förintande blick att jag gav upp den idén direkt. 
"Men lite invigningsfest kan vi väl ha ändå?"
Och det gick hon faktiskt med på. Så alla har kommit ner i källaren för att fira. 


Sigrid är inne i vinkällaren och väljer vin till maten. Mr Mason och Laura hjälps åt i köket.



Det kan nog bli lite svårt att välja vin till den här blandningen: smörgåstårta, köttbullar, wienerbröd, knäckebröd och ostbricka. Men en ordentlig fest ska det bli. 



Kommentarer

skogsnuvan sa…
Heja heja Jag läser och läser din bok och lär mig mer och mer om Frankrike, saker jag aldrig haft en aning om. Det är inte utan att jag skulle kunna tänka mig att åka dit men så är det det där med språket och det där med pengarna. Får väl nöja mig med att grilla korv i solen och snön med Kinabrors barnbarn istället. Inte helt fel det heller.

Populära inlägg