Asterix

Drabbdes i helgen av en sådan häftig längtan efter Asterix-serier. Det var ungefär som när en gravid kvinna plötsligt vill äta murbruk. Tror jag. Längtan drev mig hur som helst ned i vårt oorganiserade förråd, där jag förvarar mina gravfynd. Naturligtvis låg de i den understa av fyra tunga flyttlådor men ni som har varit gravida vet vilka krafter som frigörs. Vid Teutates! skrek jag där nere i förrådet och kom till slut hem med famnen full av så väl Asterix som Tin Tin och Lucky Luke. Vem vet vika drifter som kan drabba mig här näst. Har även blivit besatt av ostfrallor. Förmodligen är det ren dödslängtan. Såg på nyheterna att särskilt kvinnor kan drabbr av hjärtproblem om de äter vitt bröd. Bästa sättet att leva länge på är att sluta äta helt och hållet efter vad det verkar.

Kommentarer

Linda sa…
"Om man inte äter mat blir man dööööö", säger 3-åringen här hemma. Ät, drick , lev och var glad!
skogsnuvan sa…
Man ska äta det man inte tycker är gott om man ska följa alla råd som finns. Allt som är gott är onyttigt eller också blir man tjocka av det. Som tex alla hemska smuliga hårtuggade sågspånsbröd. Hua.
Min son samlade på tintintidningar och har massor i ett skåp och det är inte tal om att jag ska få slänga en enda.
storabh sa…
Min äldsta dotter är Tintin-fan. Har alltid varit. Tintin har betytt mer i hennes liv än vad jag gjort, tror jag. Själv gillar jag kapten Haddock!

Populära inlägg