Din plats på jorden


På samma sätt som det finns en partner för varje människa, finns det en plats. Det gäller bara att hitta sin bland de miljarder som är någon annans, det gäller att vara vaken, det gäller att välja.

Skriver Bodil Malmsten i sin bok Priset på vattnet i Finistére , boken om hennes plats på jorden.

För nästan exakt ett år sedan satt jag utanför ett tält i Santenay i Bourgogne och skrev i min anteckningsbok:

Läser i guidematerialet på Hotel Dieu i Tournus att burgunderna tros ursprungligen stamma från skandinaverna. Förstår plötsligt var denna förunderliga hemmahörighet i Bourgogne kommer i från.





Och om jag undrar om jag laddar för semestern så - ja, det gör jag!

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Ibland när man kommer till ett helt främmande ställe kan man känna sig väldigt hemma (för mig vissa platser i Italien) och då kan man undra om man fötts på fel ställe. Att inte gilla kyla och snö och ändå hamnat här
Lisbeth sa…
Jag har hittat min plats på jorden. Det är Keyworth utanför Nottingham. Förhoppningsvis så kommer jag dit den 18 Juli Längtar och laddar hoppas så att jag får vara frisk. Så härligt för dig att snart mycket snart är du iväg
kram
Loll sa…
jag tror jag fann min på ett par tusen meters höjd i Himalaya skådandes ut över milsvida landskap. Något otillgänglig till vardags dock, men suget finns kvar att återse berget, det mäktiga mäktiga Himalaya.
Ha en underbar semester på din plats!

Populära inlägg