Vin och mat

Idag har vi provat vin i källaren på Marché aux vin och sedan hälsat på hos våra vänner herr och fru Hamama. De är från Algeriet och driver stadens bästa snabbmatsrestaurang där vi är välkända. De pratar ständigt i munnen på varandra och herr Hamama brukar komma upp i långa falsettharanger men det är fru Hamama som vinner. När det konstaterade att de kände igen oss för några år sedan var det inte överens om vilket år de först hade sett oss. Jag glömmer aldrig herr Hamamas triumfatoriska min när vi gav honom rätt. Efter en provning på tolv viner pratar jag lika mycket som herr och fru Hamama tillsammans och herr H får skäll av fru H för att han glömt att ge oss extra sås, vilket vi själva har glömt att vi brukar vilja ha.

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Hi hi verkar som ni har en kul semester
Skatan sa…
Det måste kännas jättekul att vara igenkänd och vara med i "chargongen" hos era vänner. Det är extra roligt och jag känner samma glädje när jag stiger in på musikkrogen på Koh Chang och alla ropar ... Hallo VaVa ... och man är "hemma" igen.

Ha det fortsatt fint!

Kram!

Populära inlägg