Den 11 maj och andra tidpunkter

I dag för 55 år sedan träffades mina föräldrar.
I dag för 52 år sedan förlovade de sig.
I dag för 38 år sedan fick de mig.
Jag undrar vad som ska hända idag. Detta, i vår familj så "magiska" datum.
Bäst att ladda med lite koffein i den nya koppen.


Fast det har ju redan hänt tre saker detta datum och om man ska följa den klassiska sagodramaturgin så är det ju liksom bara tre saker som ska hända, sedan har prinsessan fått sin prins och det är bara att leva lycklig osv.

Tre år gick jag på gymnasiet. Det var roliga år med mycket viktigt som hände. Men jag har alltid tyckt att det är viktigt att komma ihåg hur otroligt uttråkad jag var under de där åren. Också.
Hur mycket jag väntade på att det skulle ta slut och Det Riktiga Livet skulle börja.
Hur många lektioner jag satt av och tänkte: "Det här kommer jag ju aaaaaldrig att ha någon nytta av!"
Som om jag visste vad jag skulle komma att ha nytta av, jag visste ju inte ens vem jag var själv.
Det var en chock att det tog så lång tid att ta reda på det, vem jag var, att det inte bara trillade över mig när jag tagit studenten och Det Riktiga Livet började.
Nu har Det Riktiga Livet pågått i 19 år och jag tycker jag har lite bättre koll. På det mesta.
Att det skulle ta så kort tid att bli 38 år är kanske inte en chock, men en smula förvånande.

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Grattis på dig. Hoppas att du får en riktigt härlig födelsedag och framför allt grattis till att du vet vem du är och vilken livsväg du har.
Tyvärr har jag inte kommit så långt, men jag vet ganska väl vad jag inte är och vad jag inte vill bli. Livet är en underlig pryl och det man lärde sig i skolan har man nog haft nytta av en och annan gång ändå. Om inte annat när man löser korsord
Lisbeth sa…
Med det som är det mest spännande oavsett siffror och år är att man aldrig blir riktigt "stor" Dagar kommer och dagar går. Man blir äldre och förhoppningsvis lär man sig mer för var dag. Jag undrar ibland vem jag är om fem år.
Ha en fin start på veckan
Loll sa…
Här kommer ett betydligt försenat men inte desto mindre grattis! Men kära du, 38 år? Stanna upp nu och inse att du är ung människa! Det ända du blir är äldre... men ung - det är du faktiskt än! Njut av din ungdom. Stor kram
Tant Loll

Populära inlägg