Att förekomma och förekommas

Efter den vita, rena nyårspromenaden var det inte alls meningen att det skulle bli så här tyst. Inte alls.
I själva verket har jag förberett ett ganska sensationellt inlägg om Gud och hans karaktär. Jag skulle visa foton på Gud och diverse andra bibliska personer. Snacka om scoop, tänkte jag. Panggrunka, som journalisterna säger i de gamla svartvita filmerna jag älskar så högt.
Och så blir jag förekommen av Nasa som har fotograferat Guds hand. Igen!
Det är en ganska häftig bild, får jag väl erkänna. Betydligt bättre än min. Sedan förstörs ju hela illusionen av DN:s artikel med en massa astrofysiska fakta om att Guds hand egentligen är en kollapsad stjärna osv. Ibland är det verkligen trist med kunskap och vetenskap. Ibland får kunskapen och vetenskapen tillvaron att falla död och platt, dränerad på all magi. Ibland är det precis tvärtom.
Det vetenskapliga namnet på Guds hand är PSR B1509-58.
.
Hur som helst fick det här mig att tappa lite fart. Men nu ska jag i alla fall publicera en bild som NASA inte också har tagit. Eller ja, vad vet man förresten med all denna avlyssning och informationsinsamling, men jag är nästan säker på att de inte hunnit publicera den någonstans.



Jag har med andan i halsen tapetserat det första rummet i dockskåpet. Det är Lauras rum som ligger högst uppe i huset, bredvid vinden. Det blev rätt okej, tyckte jag.

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Fint blev det och tapeten och kläderna på tjejen var fina ihop. Du har rätt i att ibland önskar man inte veta allting för jag tror inte att det är meningen att allt ska gå att förklara

Populära inlägg