Etikettsbryderi

Jag går in i butiken för att köpa ett par svarta byxor som jag ska ha på julfesten med jobbet. Jag kommer ut med en röd, stickad tröja som jag tänker ha jobbet.
Varför blir det alltid så där när jag handlar?
Jag "tröstar" mig med att jag faktiskt behöver tröjan bättre än de svarta byxorna. Visserligen äger jag inga svarta byxor som jag kan ha längre, eftersom jag äntligen lyckats gå ned i vikt. Men det är väl ingen dödssynd att gå på julfest i jeans. Eller?
Åtminstone när julfesten består i att vi ska gå på hockey. På hockey kan man väl gå i jeans?
Och jag tänker inte skriva till Magdalena Ribbings etikettsspalt och fråga, så det så. Jag tänker som bekant själv.


Kommentarer

skogsnuvan sa…
Jens är väl aldrig fel om det inte är för stora hål i dom. Är det hål i knäna så fryser man så förbaskat så det är väl att rekommendera att ta ett par hela i alla fall. En röd tröja är väl bra att ha nu när det lackar mot jul och den kan du ju ha om du skulle råka förvandlas till tomte. Man vet ju aldrig vad som händer i juletid

Populära inlägg