#MeToo - ett exempel

Det var i slutet av 80-talet. Vi gick på mellanstadiet och vi tjejer hade precis börjat få bröst. Det tyckte killarna var väldigt intressant och lade därför ner mycket tid på att ta på de här små utväxterna vi hade, och att slå på dem.

Kanske är det normalt att killar är intresserade av bröst även i den här åldern, kanske är det fullt naturligt att killar i den här ålder inte riktigt vet hur de ska hantera det där intresset. Men är det verkligen normalt och naturligt att det inte finns vuxna som förklarar och markerar att man inte hanterar det på det där sättet, att det inte är fritt fram. Vuxna som leder killarna in på rätt spår.
  För det fanns det inte. Och det var inte så att de inte visste, det hände till och med på lektionstid.
Förhoppningsvis är det annorlunda i skolorna nu. Det är väl annorlunda i skolorna nu?

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Nej tyvärr tror jag inte det. Eftersom tonen blir råare och råare så lär det väl inte bli någon skillnad.
Så många kvinnor som skrivet om mer eller mindre övergrepp så förstår man omfattningen av detta.
Jag minns att jag gick på posten varje dag och där stod det en massa gubbar och häckade. En av dom klappade mig alltid i rumpan och sa något roligt och dom andra gubbarna småskrattade. En dag blev jag less och travad in och slog gubben i rumpan och sa. Hua vilken lös rumpa du har. Jag fick skratten på min sida och aldrig mer att han rörde min rumpa igen.

Populära inlägg