Mitt alter ego Frans-Otto

Hade jag fötts som pojke hade jag hetat Frans-Otto, efter min farfarsfar, smeden Frans-Otto Pettersson. 
Ibland brukar jag roa mig med att fantisera om hur det hade varit att vara Frans-Otto. Att vara en kille i ett litet samhälle på 80-talet och med det namnet. Jag har svårt att se att det hade gått honom väl. Förmodligen är det lika bra för Frans-Otto att han aldrig blev född. 
   Jag har faktiskt svårt att se den lille 80-tals Frans-Otto över huvud taget. Så fort jag tänker på någon med det namnet ser jag för mig en man i militärkläder från början av förra seklet. Han har rejäla knävelborrar under näsan och ridpiska. Han är ganska pompös och troligen intresserad av unga pojkar, dock inte minderåriga sådana. 
   När det gäller mannen på bilden nedan vet jag inte vad han heter eller vad han har för läggning, men knävelborrar och ridpiska har han. Det är därför han fick vara med. 




Kommentarer

Populära inlägg