Röd och gul och vit och svart, gör detsamma har han sagt

Att jag sedan har köpt flera nya gubbar till min krubba redan i september, och på antikmarknad i juli, är naturligtvis något helt annat. Julkrubban skulle jag kunna ha framme året runt. 

Tyvärr var affären i Palma som skyltar med att de saluför "jesusbarn i olika modeller" stängd men butiken intill var öppen. De hade inte jesusbarn i alla modeller vad jag kunde se, däremot hade de flera modeller av den heliga familjen i miniatyr. Vi köpte den enda modellen med ett får. 




Utbudet var inte lika varios som i butiken som låg bredvid vårt hotell i Madrid  när vi var där för några år sedan.  Här fanns den heliga familjen i alla nationaliteter: kinesiska med pandor i krubban, samiska med renar, grekiska med en flaska retsina, peruanska, kenyanska, inuiter. Josef i lederhosen. Den heliga familjen i Noaks ark och i ett grönt flygplan. Tyvärr var den också stängd under hela vår vistelse där. Det verkar vara mitt öde. Kanske är de högre makterna rädda om mitt bankkonto. 






Kommentarer

Populära inlägg