Tvivel

Sitter och läser igenom den hittills skrivna texten i den nu så berömda Bourgogne-boken och förundras. Var det så här det blev? Var det det här jag ville skriva? Ska det vara så här? Vad har jag glömt? Är det det här som är våra Bourgogne-resor? Är det så här det blir i skrift? Hur ska någon kunna förstå hur fantastiskt det är i Bourgogne genom att läsa det här? Och är det inte mest skit alltihop?
Det kallas Tvivel det där som stör...

Tiden går ju dessutom i en rasande fart som vanligt. Nästa måndag är det fem (jag säger fem) veckor kvar till semestern. Det är en överhängande risk att jag måste avbryta skrivandet om Bourgogne för att åka dit.
Men sämre ursäkter kan man ju ha.

Kommentarer

Anonym sa…
Skogsnuvan: Tvivel Det ska du inte ha. Det bara bromsar. Sämre ursäkter har jag också hört faktiskt. Ska jag följa med? För att kolla om du lyckats få till det med boken menar jag?
storabh sa…
Jag hänger med å!
Soldansare sa…
Härligt! Vilket gäng vi blir.

Populära inlägg