Myrorna

Veckans dikt kommer från diktsamlingen Ett barn hos gud av Jonas Brun som jag köpte på Myrorna idag. Samlingen alltså, inte Jonas Brun, köpte jag. Om man vänder bakofram på boken, eller hur man ska säga, så hittar man samlingen Det här är platsen av Jonas Brun. Det tyckte jag var lite kul men det var inte bara därför jag köpte boken, dikterna i den verkade bra också.

För övrigt måste jag sluta att gå på Myrorna. Släpar alltid med mig en massa böcker därifrån. Och böcker är väl det sista vi behöver mer av här hemma. Eller, böcker kan man väl aldrig få för mycket av, det är utrymme som vi har för lite.

Hittade tre Maria Lang-böcker till min samling á tio kronor styck. Har totalt snöat in på Maria Lang. Läser inget annat än dikter och Maria Lang just nu. Inga andra böcker intresserar mig tillräckligt mycket. Oroar mig redan för hur det ska gå när jag har läst alla.
Ok, de är väl inte någon större intellektuell utmaning men de är gräddan av den svenska mysdeckargenren och jag vill verkligen bara läsa mysböcker just nu, det är för varmt för något annat.
De varierar visserligen lite i kvalitet. En del känns det som hon faktiskt har slarvat över lite. Men de bästa är i full Agatha Christie-klass och jag vet flera av våra nutida "deckardrottningar" som skriver betydligt sämre.

Kommentarer

storabh sa…
Måste kolla in Brun. Är det själv nu, förresten!

Populära inlägg