Jag är en dålig bloggare

När man känner sig lite tystlåten själv kan man ju alltid citera andra bloggare. Man ska inte försöka krama ur sig en massa oväsentligheter utan invänta klokskaperna. Eller kanske är det just krama man ska? Att tvinga sig själv att hålla igång för att man sinar för evigt och låter det dö om man inte hela tiden försöker.
Att jag känner mig lite tystlåten just nu är det bara en period eller en början till slutet?
Hur som helst så citerar jag Bob Hanssons blogg idag. Kanske har han rätt.
Jag vet inte.

Jag är en dålig bloggare.
Men frisk.

Man ska tydligen gå undan för att hålla sig intressant.
Bok är b. För långsamt. Blogg är också b. För långsamt.
Mikroblogg är grejen. Den som inte uppdaterar sig är utdaterad.
Jag är en dålig bloggare.

Jag läser: ” I början av 2008 fanns det 316000 webbplatser som tog upp fenomenet ”utbrända bloggare. Vad här hänt sen dess. Jag kollar. Jaha. Nu är det lite över 400 000.
Jag har hört att bloggar är som en tv-serige. Kommer det inte ett nytt avsnitt, slutar man titta.
Jag kommer aldrig att bli en utbränd bloggare. Likaså tror jag att ni som följer min blogg, inte heller kommer bli utbrända bloggläsare. I som följer den här bloggen är ett gäng som står ut med det långsamma, det inte hela tiden uppdaterade.

Ibland har jag haft dåligt samvete för att jag inte skriver tillräckligt ofta.
Det kommer jag kanske inte ha nu längre.
Långsamheten, inte bara som en motståndshandlig, utan som en hyllning till
Er som inte förväxlat innehåll med hastighet.
En blogg för er som inte lever enligt devisen ”jag struntar i vad som sägs, bara det sägs väldigt fort och väldigt ofta.

Om högt tempo är det nya svarta, ja då mina vänner påstår jag följande:
Latheten är det nya ljusa.

Kommentarer

LL:s blogg sa…
Var du tyst ett tag, kära Soldansare, om du känner så för vi vill inte ha dig utbränd!!
Skatan sa…
Jag håller med dig och ditt Eldklotter, Soldansare och Bob Hansson då också förstås. Vi är nog just nu inne både du och jag i ett sånt där lite långsammare flöde. För mig är det jättenyttigt att "behärska mig". Om jag förlorar några bloggläsare för att jag inte är uppdaterad. So what. Man skriver ju BÅDE för andra men ändå mycket för sin egen skull.

Ha det ...

Vi fortsätter sjunga "Långsamhetens lov" ...

Kramar!
skogsnuvan sa…
Jag fattar igenting jag. Skriver för att det är så roligt. Läser för att det är så roligt att läsa era bloggar. Inte ska man ha dåligt samvete. Vill man inte så ska man inte. Vi är ju i detta nu helt fria att göra som vi vill. Flyg på fria vingar. Skriv det du vill och låt bli. Vi väntar tills du är tillbaka. Kram kram

Populära inlägg