Helgen tom och vit i min dagbok

Veckans dikt får bli en slags "påminnelse" till mig, eller ett slags uppmuntran efter denna totalt meningslösa helg som har tillbringats i sängen tillsammans med illamående och blixtrande huvudvärk. Allt planerat har fått ställas in och inget av värde blivit gjort. Gårdagen låg jag till sängs och idag har jag suttit och hängt framför tv några timmar innan jag gick tillbaka till sängen. Nu jag neddrogad och uppallad med datorn på magen för att åtminstone låtsas göra något. Det är ingen bra period just nu.
Men också den här helgen har varit "full av pulsslag och andetag, cellers liv och död och det tysta byggandets fullhet." Också den här helgen var "omistlig."
Håhå jaja.


Kommentarer

Viktkamp sa…
jag ar legat på soffan i över en vecka, känns sådär uppmuntrande.
Znogge sa…
Aj då, vilken otur. Hoppas du känner dig bättre i dag. Vår dotter hade migrän igår och kunde inte komma på middagen. Men vad gör man...
Lisbeth sa…
Krya på dig. Du får tänka som så¨att till helgen blir extra trevligt nu när du har en till goda
Kram på dig
skogsnuvan sa…
eCodi 256hoomrov Hann inte mer än bli bra från flunsan så skadade jag ju knät och nu sitter jag helt isolerad här i skogen med ett skadat knä och utan bil och kan inte annat. Att det är 27 grader kallt och veden snart slut gör inte heller mitt humör bättre. Nu har vi väl ett rent helvete, säga vad optimisterna säger. Det blir väl bättre när man nått nog långt ner men det verkar inte så. Krya på dig ialla fall

Populära inlägg