On the road...snart

Tills sist blev det de blanka sidorna som avgjorde det hela. Jag beslutade att det var de fria ytorna som viktigast, att inte vara instängd mellan raka linjer.
   Lite lustigt att det var i jakten på den, för resan perfekta anteckningsboken som glädjen över resan äntligen infann sig. Vad som har gjort att det dröjt så länge vet jag inte riktigt. Bourgogne har liksom sjunkit undan innan sedan Mallorca kom in i bilden.
   Snacka om att ha lyxproblem. För mycket lyx. Lyxpsykos.

Det känns hur som helst som om det var evigheter sedan vi var i Bourgogne senast, ändå var det bara två år sedan. Vi har gjort lika långa uppehåll förr. Då, innan vi skulle resa igen den gången hade jag en mardröm veckorna före. Jag drömde att jag befann mig i Bourgogne, att jag befunnit mig i Bourgogne i flera dagar utan att ha haft vett att njuta av det. Jag hade bara gått runt och dragit som om jag befunnit mig på vilken plats som helst och inte helig mark.
   Nu känns det som om det nästan var på väg att bli så den här gången, som om jag vaknat upp i sista stund.

----

Idag har jag förtidsröstat. Så jag kommer inte att lämna landet för att slippa undan min plikt. Och det är det enda politiska jag tänker skriva på den här bloggen.


Kommentarer

skogsnuvan sa…
Klart att du kommer att njuta som vanligt men det kanske tar lite tid innan du kommer i form. Politik är man så less på att höra nu så man kan spy på det så tur för dig att dur drar.

Populära inlägg