Nostalgikalendern Lucka 23 Huset silvercronas gåta

Huset Silvercronas gåta 

Den här serien där Lasse och Lisa besöker ett gammal slott och reser bakåt i tiden genom en märklig spegel, fascinerade mig så till den grad när det begav sig, att jag skrev en egen historia som liknade den här. I min historia träffade barnen på Robin Hood och hans kumpaner i en gammal vedbod. 

Hur många av dagens barn som skulle orka bli intresserade av den här serien  med sitt långsamma berättartempo, vet jag inte, kanske är jag en aning fördomsfull när det gäller dagens barn. På mig verkar det bara avslappnande. Jag regredierar totalt när jag hör Håkan Serners berättarröst. Hans lugna, trygga röst fanns också till Lilla Anna och Långa farbrorn och Trolltider och han har därmed pratat sig in i mitt nervsystem.

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Den minns jag faktiskt och den var riktigt bra. Nu vill jag hälsa dig en god jul och hoppas att ni har snö för det gillar ni ju där söderöver. Här är det massor med snö och sonen har kört snöslunga i tre dagar redan. 19 grader kallt ute. GOD JUL KÄRA BLOGGVÄN Julkram till dig

Populära inlägg