Livets vinyl

Jag står på ICA Maxi och tänker att livet är inte en linje från A till B. Livet är en cirkel, ett hjul. Plötsligt möter man sig själv i en kurva, fast i en annan skepnad än på förra varvet. Livet är ett hjul, en snurrande vinylskiva på en skivtallrik, nytt varv, nytt spår men fortfarande runt.

Jag var ung på den tiden då CD-skivan var ny och oförstörbar, det var på den tiden man kunde gnida in CD-skivan med grus, stampa på den och sedan stoppa den i spelaren och lyssna på det makalösa oförstörda ljudet. Det var villfarelsens tid. Det var en mycket flyktig tid.

Men medan den fortfarande pågick hann jag tvinga mina föräldrar att skjutsa mig och min kompis till det stor köpcentret så vi kunde köpa oss var sin CD-spelare för surt hopsparade pengar.
Min pappa tyckte att det var onödigt. Det skulle ju alltid finnas LP-skivor, eftersom LP-skivor alltid hade funnits.
Även om det finns en del att invända mot min pappas argumentationsteknik även idag, så fick han ju på sätt och vis rätt: 30 år senare kan jag köpa LP-skivor på ICA Maxi.
Men jag tänker inte berätta det för honom.

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Pappor kan ha rätt ibland även om det tar emot att erkänna det

Populära inlägg