Whiskyrecensions-humbug

Den doftar som en trikinstinn isbjörns andedräkt, och är som dess vrål när det rinner ner genom strupen. I samma stund som den slår ner i magsäcken känner jag hur valrossmustaschen slår ut över överläppen, som den gjorde på Salomon August Andrée.
Efter något glas är man som hans fuktindränkta ballong: Man trycks ned och studsar upp, tills man slutgiltigt går i däck och lämnas hjälplös ute på isen.

Min bloggvän Lilla Blås sambo Pål Pommac har önskat sig en recension av den spanska polarhumbugswhiskyn Crockerlnad som går att köpa för 5 euro i vår mataffär i Palma ,och kommen så här långt inser jag att jag inte ska dricka den medan jag recenserar. Eller kanske är det det jag ska göra, för nyktert sett på saken är det en ganska ordinär whisky. Eller som min medrecensent P något mer prosaiskt utrycker saken:
"Jaa...faktiskt...hm...drickbar!"

Istället för att dricka whisky, kan jag rekommendera er att lyssna på P3 dokumentären om Andrées polarexpedition 


Kommentarer

skogsnuvan sa…
Hua whiaky äe ju rent förfärligt hemskt och dålig whisky lär väl vara ännu värre. Lycka till med att försöka tvinga i dig den.

Populära inlägg