Dockskåpsrapport

Äntligen är den på plats! Den svarta järnsängen som jag lovade Sigrid för så länge sedan. Inte ett ord till tack fick jag för det. Utan ett ord slet hon med sig Fernando och sköt för den japanska skärmen, så det är väl lika bra att låta dem vara i fred.


I övrig härskar friden i denna parallella dockskåpsvärld. Laura sitter uppe i sin vindskammare och handarbetar.



Virginia ligger kvar nere i vinterträdgården men har varit ute i köket och hämtat sig en stor kopp cappuccino och några brownies. Huvudvärken efter sommarens eviga grillos har inte lagt sig helt ännu.


Elvira ligger i badkaret och läser. Frid råder, som sagt. 


Leonard då, undrar ni förstås. Han står fortfarande kvar i hallen och beundrar sitt verk: den  nylagda heltäckningsmattan i hallen. Och där kan ju han få stå. 


Kommentarer

skogsnuvan sa…
Verkar vara frid och ro bland småfolket i dockskåpet. Här är det storm och snö och jag vill inte ens titta ut.
Pernilla sa…
Detta är underbart! Jag skulle vilja gå på upptäcksfärd i huset, smyga uppför trappor och smygkika. Tack för att jag får titta in ibland.

Populära inlägg