10 januari

I måndags var det ett år sedan pappa dog. 


10 januari 2022 

I dag är det ett år sedan du dog. 


Nu är klockan 9

Ännu har inget hänt

Kanske har jag inte ens stigit upp

Det är söndag


9:45

Ännu är allt som vanligt

Det som blivit vanligt

att vara liksom hängande

i något tunt 

över något djupt


Någon gång mellan 10 och 11 dör du

Det händer utan att vi vet om det

medan vi gör något annat

Jag äter frukost medan du dör


11:23 ringer telefonen

Det är det där samtalet jag vetat skulle komma

kanske snart men inte Nu

men nu kom det


Innan klockan 14 den här dagen 

har jag aldrig sett en död människa

Efter klockan 14 har jag det

Det är inte en död människa jag ser

Det är du


Jag blir så trött sen 

det lägger sig som betong runt kroppen

Jag minns inga klockslag efter det




Kommentarer

Neoh sa…
Åh, vad fint... Den grep verkligen tag om en. Kram!
skogsnuvan sa…
Du skriver så man verkligen kan leva sig in i hur du känner och hur det var. Så fint Så fint

Populära inlägg