Avdelningen för i-landsproblem gör en pudel?

Jag menar, det är ju inte som att jag likställer detta med att inte åka till Bourgogne utan "bara" till Mallorca med att vara dödligt sjuk, skiljas, förlora en anhörig eller bli av med jobbet.
Drabbades lite av världssamvetet plötsligt.
När jag oroar mig för vår ekonomi brukar P säga att det är en skymf mot de fattiga att jag oroar mig för min ekonomi. De är en av de där jävla sanningarna. (Förr i världen brukade han säga att det var en skymf mot de feta när jag gnällde över att jag var fet. Det är ett tag sedan han sa det nu...)

Och det är ju inte så att jag inte tycker att det ska bli roligt att åka till Mallis. Jag är bara skrämmande neutral. Det enda felet på Mallorca är väl just det att det inte är Bourgogne.

Jag har varit på Mallorca tidigare men inte under högsäsong utan på våren. Mina fördomar om gamla Mallis var att det skulle var en räcka av discon och nattklubbar och jag undrade lite smått vad en sådan som jag skulle dit att jag göra.
Men vi hyrde bil och åkte inåt ön till den vackra Alfabiaträdgården, vi åkte högt upp på slingrande bergväggar och vi åkte med det gamla tåget till Soller. I Palma gick vi i trånga små gränder till de arabiska baden. Baden var väl inte mycket att hänga i granen, två hål i marken, men trädgården omkring dem som en avskild oas mitt i staden.

Drack också min första cappucino i Palma. Starkt kaffe med en stor klick vispgrädde. Döm om min besvikelse när jag beställde cappucino här hemma och fick in det där tvålskummet ovanpå. Tur att jag hann med så många cappucino på favoritbaren Lorca i Palma! Det tog mig nästan en halvtimme att begripa att det var en gaybar. Omtöcknad av den nya upplevelsen cappucino tyckte jag bara att det var lite märkligt att det bara var män i baren, att de alla kom två och två. Så slickade den ena mannen den andra i örat och då trillade poletten ned. Först då gjorde jag kopplingen mellan bar Lorca och den homosexuella poeten Lorca. Men jag läste bara a-kursen i litteraturvetenskap när det här begav sig...

Så inte är det några fel på Mallorca inte. Och i helgen ska vi på "romantisk hotellweekend" i Västerås, så inte går det någon större nöd på mig.

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Trodde jag skrev till dig igår men det har väl trillat bort.
Släpp tankar på att du inte kommer till ditt älsklingsrike igen. Nästa år är du säkert där Det känner jag på mig.
Njut av Mallorca. Jag har varit dit och det är helt ok men mitt land är ju Italien och inget slår det. Man får ju sina älsklingsställen
Loll sa…
Det låter som ett rätt skönt liv, gaybarer på Mallis och hotellhelger i Västerås....Vad ska du hitta på resten av sommaren?
Skatan sa…
Jag har redan sagt det ... Mallis är en av mna favoritöar ... om man åker till "rätt" Mallis förstås ... Du kommer säkert att ha en fin semester där också. Fast ... förstås ... inte som i Frankrike.

Men man kan ju inte få allt ... alltid.

Kramar!
storabh sa…
Du har det för bra!

Populära inlägg