Den ofrivillige gnolaren

Mitt huvud är en jukebox gone mad. Här är ett axplock av den musik som bubblat runt där under veckan:



Särskilt frasen: Det är skönt när man får lätta ankarrrrr! har jag gnolat mycket på.



Här har texten varvat med den ursprungliga tyska och Galenskaparnas svenska:



Och naturligtvis månadens melodi, min favoritgnolning:
"Säg hur har du det med kärrrleken idag?"

Min tro att allt finns på YouTube kom på skam när jag förgäves sökte den gamla bordsbönssången "Glädjens herre var en gäst vid vort bord idag." från min tid i Kyrkans ungdom, som har poppade upp i huvudet idag efter alla dessa år.

Vad som helst är i alla fall bättre än "Upplev mer med Bredbandsbolaget" som jag kämpat för att få ur huvudet i veckor och nu äntligen lyckats. Jag låg vaken om nätterna och gnolade på "Massor med kanaler för oss båda två."
Den finns säkert på YouTube men jag vägrar leta.

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Nu blir jag nästan lite orolig.
Skatan sa…
Ha hahaah aaa :-)

Kram!

Populära inlägg