Där fick väl jag så jag teg

Varje måndag får jag ett sk Pepptalk på min mail från Olof Röhlander en mental styrketränare som jag en gång hörde en mycket roligt och inspirerande föreläsning med. Denna måndag kändes det som om han hade läst mitt förra inlägg här på bloggen för det var som om han skrev direkt till mig. Bland annat stod det följande i veckans pepptalk:

 

Ibland kan man känna det som oddsen är emot en. Att det inte är någon idé. Men det finns bara en sak man kan göra då, och det är att acceptera läget och sen ge sig in i skiten och kriga som aldrig förr

 

Även när jag är sjuk finns det mycket som är friskt. När jag har ont är det inte överallt. När jag har motgångar gäller det bara det området, mycket annat fungerar mer än bra.

 

Jag förstorar inte upp mina problem, jag ser dem som tillfälliga gupp i vägen. Jag ser dem för vad de är, men inte mer än så. Väx med uppgiften.

 

Och om ni också vill ha lite kloka ord om sådan som ni redan vet men har svårt att leva upp till så kan ni koppla på er på det här pepptalket på Olofs hemsida:

 

http://www.upphopp.se/

Kommentarer

Skatan sa…
Kloka ord som man behöver bli påmind om. Jag tror jag behöver lite peptalk jag också ... :-)

Kram!
skogsnuvan sa…
Klokt men ibland kan man tycka att hela vintern inte bara är ett gupp utan en hel jäkla avgrund.
Lisbeth sa…
Vilka användbara ord den mannen säger. Tyvärr är jag inte riktigt mentalt förberedd för att ta tag i kroppens rörelsebehov just nu. Det kommer det vet jag
Tack för att jag fick läsa orden jag ska spara dom och ta fram dom en dag.
Kram

Populära inlägg