Nostalgikalendern 2012: Uppladdningen

Nu drar det ihop sig. Nedräkningen har börjat. Det är strax dags för årets Nostalgikalender.

När det gäller bloggande brukar man ju ofta ondgöra sig för att folk lämnar ut sig själva på ett nästan självförnedrande sätt. Jag vill varna er som är känsliga för sådant, för under den här Nostalgikalendern kommer jag att överskrida dessa gränser en del, det känner jag på mig.

Förra julen bestod Nostalgikalendern av slumpmässigt valda klipp från TV-program från "förr". Redan i slutet av den kom jag på att nästa kalender skulle handla om musik. Tanken på detta gjorde mig så exalterad att jag hade lite svårt att avhålla mig från att börja snickra på årets kalender redan i januari. Nu lyckades jag lägga band på mig till i början av september.
Så denna kalender är inte lika slumpmässig som den tidigare utan en mycket genomarbetad historia, ska ni veta.

Vi kommer att röra oss i 80-talet, kanske glida lite lätt in över gränsen på 90-talet emellanåt.
För att välja ut vilken musik som spelas i kalendern gjorde jag en så kallad hundralista över låtar som jag fick i mitt huvud. Sedan började jag leta efter de här låtarna på YouTube och då dök det upp andra som jag hade glömt så till slut blev det hundratrettio låtar på min hundralista.
Efter mycken vånda valde jag ut 24 stycken och bestämde i vilken ordning de skulle komma. Detta skrev jag ned i min anteckningsbok och sedan struntade jag i den listan och gjorde något helt annat. Nästan.

Det är många låtar som borde varit med men som inte fick plats. Men det blir väl jul igen, antar jag, det finns statistik som tyder på det.

Den mest nostalgityngda av alla låtar från den här perioden är inte med, just därför att den är så typiskt nostalgityngd. Men jag spelar den här istället, som lite uppladdning.



Kommentarer

Loll sa…
Spänningen stiger....!
skogsnuvan sa…
Å så spännande. Jag ser verkligen fram emot att få höra och se. Tack för det i förväg. Tror säkert att du valt topplåtar
Skatan sa…
Åååh ... Forever young ... du har satt igång nostalgiförväntningen rejält :-)

Kram!

Populära inlägg