Nostalgikalender: Lucka 13

Hårdrockare eller synthare - vem är du?


Under den epok som vi rör oss i här i Nostalgikalendern hade man möjlighet att välja mellan två olika slags identiteter; man kunde vara hårdrockare eller synthare. Det var antingen eller. Var man det ena fördömdes man av de andra och vice versa.
Det här var under en period då min stora idol var Kicki Danielsson.
Jag var med andra ord fördömd i största allmänhet.

Men jag hade en så kallad synth-tofs i nacken som jag färgade ömsom röd, ömsom gul med hårfärg som var förpackad som mascara och gick att tvätta ur. Det fanns visserligen de som kallade det för hårdrockstofs. Jag är fortfarande förvirrad.

Som den sanna diplomat jag är, och som en demonstration av att jag aldrig riktigt tog ställning, spelar jag här en av varje (utom av Kicki som vi ju redan spelat).





Måste erkänna att jag faktiskt var tvungen att googla för att kontrollera att Pet Shop Boys verkligen var en synthgrupp. Det var de. Eller en synthpopgrupp, men det får väl duga.




Oavsett vad det var för genre så lyssnade jag mycket på Pet Shop Boys. Tonerna av Djuraffärspojkarna för för övrig med sig mycket tydliga minnen av riktiga marathon-sessioner med spelet Resan tillsammans med min kompis Linda. Numera har jag faktiskt varit i Kiel på riktigt.

Kommentarer

Populära inlägg