Den storhet vi redan utgör

Äntligen har jag hittat mitt citatblock. Skrev för ett halvår sedan att det hade kommit bort. "Alkemisten" av Paolo Coehlo som jag inte heller hittade då och som jag hade tänkt att jag skriva upp lite citat ur om jag bara hittade citatblocket, hittade jag för några månader sedan ordentligt nedpackad i den gamla kistan där jag förvarar de anteckningsböcker som jag maniskt köper men inte hunnit skriva något i ännu.

I citatblocket hittade jag i sin tur följande citat:

DEN RÄDSLAN: ATT STÅ ANSIKTE MOT ANSIKTE MED DEN STORHET MAN REDAN UTGÖR.

Under citatet står det "Bob (s. 103)" Bob betyder Bob Hansson. s 103 betyder sidan hundratre i en bok av Bob Hansson. Nästa projekt blir att hitta vilken bok.

Tills dess tycker jag att vi ska ta vara på våra förmågor och färdigheter. Förvalta vårt pund som det står i Bibeln.
för:

DET FÄLLBEN SOM STRÄCKS FRAM JUST INNAN MÅLLINJEN, HUR OFTA ÄR DET INTE PINSAMT LIKT DITT EGET?

som det står lite högre upp på sidan i citatblocket. Det är också Bob och där står det prydligt att det är hämtat ur "Bräcklighetens poetik". Men från vilken sida står inte.

Jag har dessutom skrivit fel och skrivit "...pinsamt likt ditt liv?" Undrar var Freud skulle säga om den felskrivningen. Mitt likt ett fällben som sträcks fram just innan mållinjen.?

Kommentarer

Populära inlägg