Njuta

Jag har alltid sagt att vi har mycket att lära av djuren. Särskilt katter verkar ha kläm på hur livet ska levas. Så en hel del av tiden denna semester tillbringas i samma position som katten på bilden. Liksom katten väntar på att damen i juvelbutiken ska ställa ut mat, väntar jag på att Vassilis på Vulcano ska ställa fram maten på bordet. Som en slags lojalitet mot mina fränder katterna får Vassilis extra dricks för att han är så snäll mot den gula katten som kommer och får sin kyckling varje kväll.

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Katter kan verkligen konsten att koppla av och jag hoppas att du också gör det nu när du inte behöver jobba eller laga mat eller allt det andra man gör hemma.
Lata dig, ät och må gott som en katt.
Skatan sa…
En hemlighet: min hund StinaFina har nog varit katt i ett tidigare liv. Hon har mycket av en katts beteende, slickar tassarna och ansar sin päls som en katt, slappar som en katt, jagar som en katt ... så hon har mycket att lära mig ... liksom andra djur ... t ex kattor.

Det är klart att han skall få extra med dricks Vissilis!

Kram!

Populära inlägg