Makterna är lösa igen

Var inne och tittade på kyrkan i Mandrakihamnen härom dagen och tände ett ljus i ljushållaren. När vi var på väg ut fick jag syn på en kvinna som städade i kyrkan. Plötsligt gick hon lös på ljushållaren och rensade med ett brutalt grepp bort alla till hälften nedbrunna ljus. Hon tyckte väl att de hade gjort sitt. Själv var jag i chock. Som tur var klarade sig vårt ljus annars hade jag varit övertygad om att detta förebådade vår snara död. Nu kan jag inte riktigt bestämma mig för om händelsen betyder att vi kommer att vara med om något hemskt och överleva eller om vi bara rätt och slätt kommer att överleva. Kanske är det att utmana ödet att över huvud taget skriva detta.

Kommentarer

Skatan sa…
Skrämmande ... kusligt men jag tror det går bra ... Ert ljus klarade sig ju :-)

Kram!
Loll sa…
Skrockar du loss nu ;) Kram, det är säkert ingen fara.
skogsnuvan sa…
Ser du vilken tur ni har. Kanske är det rent av städerskan som råkar illa ut
Lisbeth sa…
Ett helgerån. Kan hon ha behövt dom själv i något syfte? Vem vet hon kanske behövde fler än ett
Ha det bra

Populära inlägg