Nostalgikalendern: Lucka 1

Årets nostalgikalender har som sagt temat dans. Den första typen av musik jag kom att tänka på när jag hade bestämt mig för detta tema, var dansmusiken som spelades under de första åren av 90-talet. Min intensivaste ute-period. Jag var 15-16 år. Senare tillät jag mig att vara mig själv, dvs en människa som inte är så förtjust i att "gå ut". Åtminstone inte på det sättet.

Typen av musik var techno. Jag spelade några exempel på den här musiken för P och berättade om mina tankegånger inför nostalgikalendern.
"Är det inte meningen att man ska bli glad att höra låtarna igen?" undrade han. "Det här är man ju mest glad att det var länge sen man hörde."
Jag var tvungen att medge att han hade en poäng. Och 24 luckor techno tror jag inte att någon av oss överlever. Men helt och hållet kommer vi inte undan, så det är lika bra att vi tar det nu på en gång, så är vi av med det. Det här är ett exempel som jag inte tycker hör till de värsta. Jag är faktiskt lite osäker på att det verkligen är techno...


Kommentarer

Lise-Lotte sa…
Kan för mitt liv inte få in i huvudet att du, av alla, lyssnat på techno en gång i tiden... Det var "intressant" eller vad jag ska kalla det... :-)
Soldansare sa…
Ibland överaskar man, Lise-Lotte :)

Populära inlägg