Nostalgikalendern: Lucka 24

Sista luckan i kalendern. I dag är det dagen J. Dagens låt handlar inte om dans men jag kände att jag ville hålla mig till traditionen och avsluta med The Power of Love med Frankie Goes To Hollywood.
Dels är ju videon fin och passande och dels är musiken så mäktigt avslappnande och det kan behövas en dag som denna. Dagen då all julstress peakar. Den dag på året då allt måste vara perfekt, då allt måste följa det föregivna mönstret och familjen måste vara, om inte lycklig så åtminstone lyckad.
En sådan dag kan vem som helst behöva en paus på fem minuter tillsammans med Frankie Goes To Hollywood.
Lyssna och känn att det är ok om ni inte har lagt in egen sill. Det är ok att det är lite damm i hörnen. Det är ok om ni avskyr gammelonkel Hektor. Det är ok.

Frid vare med er alla!


Kommentarer

skogsnuvan sa…
För mig blev det en väldigt annorlunda julafton men det skulle väl så vara. Mesta delen bestod av att skotta snö och skotta snö. Nu är det 22 grader kallt och jag har ställt in mitt vanliga besök på midnattsmässa nere i vår gamla kyrka. Önskar dig en fin fortsättning på julen och ett gott nytt år.

Populära inlägg