Vi varnar känsliga läsare

Det börjar dra ihop sig till årets nostalgikalender och inför detta event vill jag varna känsliga läsare.
Det var faktiskt så sent som på 1700-talet som nostalgi var den medicinska termen för en dödlig sjukdom som fick kroppen att tyna bort. Det var främst soldater i krig långt hemifrån som led av detta.
   Naturligtvis vill jag hemskt gärna att ni följer kalendern men jag känner ändå att jag bör informera er om att det finns risker. Var uppmärksamma på följande symtom: sömnsvårigheter, depression och koncentrationssvårigheter, hjärtklappning, ätstörningar, smärta, magont och andnöd. Så fort ni känner minsta antydan till någon liten ätstörning så vill jag att ni omedelbart avbryter er läsning av nostalgikalendern. De kan i och för sig vara ganska vanligt så här i juletider, så det kan vara svårt att skilja ut de vanliga störningarna från sjukdomen, men var uppmärksamma.
Och när jag nu har informerat om allt detta så vill jag påpeka att all läsning sker på egen risk

Kommentarer

Populära inlägg