Besök i dockskåpet

Entréhallen är färdiginredd om än inte färdigmöblerad. Kanske är det inte ett rum jag skulle dröja kvar i om jag hade migrän men andra dagar blir jag glad av det här rummet. Det känns som en c-vitamininjektion, om jag får säga det själv. Just nu är det mitt favoritrum i dockskåpet. Skåpets invånare verkar inte hålla med mig. Jag känner mig ganska ensam härinne. 


Sigrid fick inte nog när hon målat väggarna i hallen, hon fortsatte uppe i sitt rum. Vi har äntligen införskaffat den enda möbel det här dockskåpet har saknat, enligt Sigrid: ett staffli. 


Det verkar som om de tröttnat lite på varandra efter julens samvaro, de har delat upp sig i olika rum allihopa. Laura har äntligen köket för sig själv och håller på att göra en smörgåstårta. 


Leonard är nere i vinkällaren och smakar lite på vinsamlingen. 


Virginia sitter framför brasan i vardagsrummet (som definitivt måste få några tavlor på väggarna snart) och mumsar på en ostbricka och röker cigarrer. 


Fernando är i trädgårdsrummet och pysslar med försådden för vad som kommer att planteras ut uppe på takterrassen senare i vår. 


Han hade gärna haft med sig Elvira men hon har precis fått några ark med klippdockor i ett brev från sin mormor så hon sitter hellre upp i sitt lilla rum på vinden och klipper. Hon är dessutom själaglad över att jag äntligen har limmat fast hennes lugg som har ramlat av. Skönhetsmedlen i dockskåpsvärlden heter hobbylim.



 

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Så väldigt fint det börjar bli ditt lilla dockskåp. Att pyssla med sådant måste vara riktigt kul. Jag har faktiskt försökt att pyssla lite med en av mina bokhyllor men jag har så dåligt tålamod så det går för långsamt. Dessutom har jag så mycket snö att reta mig på och många timmar i onödan går till den skiten. Om du visste vad jag saknar Kinabror. Hoppas att han snart blir bättre så han kan komma hem.

Populära inlägg