Konst?

Vi har någonting som heter open art i vår stad. Konstverk är placerade ute på stan: i parker, i ån, i varuhusen. Igår gick jag förbi en ansamling rostiga cyklar och kundvagnar bredvid ån. Jag var inte kvinna nog att reda ut om detta var ett av konstverken eller om kommunen låtit rensa upp i ån. Kamera hade jag förstås inte med mig så vi kan inte rösta om saken. Vad är det förresten för en primitiv drift som där oss att kasta i cyklar i åar så snart vi ser dessa företeelser på samma gång. Det fanns väl inga cyklar på stenåldern?

Kommentarer

storabh sa…
Å andra sidan, har du inte kamera i mobilen? Jag har tom korkskruv i min!
Anonym sa…
Skogsnuvan: I Sundsvall har dom häftiga utsmyckningar överallt på gatorna. Drakar, runda söta drakar med de häftigaste färger. Jag älskar Sundsvall drakar. Ska ta kort nästa gång jag åker dit

Populära inlägg