Nostalgikalendern: Lucka 14

Den vilda jakten på stenen

En annan skrivande kvinna som, visserligen ofrivilligt, gav sig ut på äventyr och upplevde passionen var Jean Wilder spelad av Kathleen Turner. Jean Wilder är vanligen en ganska stillsam och världsfrånvänd författare som skriver romantiska böcker om sin westernhjälte Jesse. I filmen Den vilda jakten på stenen tvingas hon åka till Cartagena i Colombia för att befria sin syster som tagits som gisslan av skurkar. Där träffar hon äventyraren Michael Douglas och ljuv musik uppstår. 
Det är inte den musiken som vi kommer att spela här. The going gets tough hör nämligen hemma i uppföljaren, Den vilda jakten på juvelen som jag inte alls minns med samma nostalgiska glöd som den första filmen men jag hittade inte slutmusiken i den så vi får väl nöja oss med detta. 

För den som undrar har jag aldrig drömt om att åka till Colombia och jaga skurkar. 

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Den filmen tror jag inte att jag sett åtminstone har den nog inte lämnat några spår och inte känner jag igen musiken heller

Populära inlägg