Nostalgikalendern: Lucka 4

Cocktail

Snygga killar var som sagt ett viktigt inslag i filmerna på 80-talet och jag minns att när jag bänkade mig i biosoffan för att titta på Cocktail så tänkte jag just det att nu skulle man få se en ny snygging. Det var första gången jag såg något med Tom Cruise. Men jag måste erkänna att Cruise aldrig riktigt gjorde det för mig. Han var för välkammad för min smak. Jag föredrog den svettige, rufsige Patrick Swayze i Dirty Dancing.

På senare år har sett  om Cocktail och den är faktiskt ganska okey, men 1988, när det begav sig var det musiken från filmen som var den stora grejen. Vi hade den med oss i bärbara kassettbandspelare till stranden och på skolresor och sjöng "Don't worry, be happy!" var vi gick och var vi stod. En annan storfavorit var dagens musik:

Kommentarer

Populära inlägg