Dockskåpsångest

 "Jaha?" säger Laura och kikar ut ur dockskåpet.

"Ja?" svarar jag och försöker låta som om jag inte förstår vad hon menar. Men det går hon inte på. Hon höjer bara sarkastiskt på ena ögonbrynet. 

Jag ger upp

"Jag vet,  jag vet. Jag borde ta tag i er renovering. Jag vet. Men nu står det en AC-anläggning framför ert hus så jag kommer inte riktigt åt..."

"Aj då", säger Laura, "Ja, för innan så var det ju en himla fart här. "

"Jag har varit bortrest." 

"Mm, legat och latat dig på någon badstrand förstås."

"Inte alls. Det var faktiskt för er skull." Ljuger jag. "Jag gjorde ett studiebesök i en Palma våning, för att få lite inspiration.  Så fort den här AC:n kommer bort i höst ska ni få se..."

Laura drämmer igen dörren utan att kommentera detta vidare. Hon har väl hört tillräckligt med dumheter för idag. 

Och hon har ju rätt, för inte är det inspiration man får genom att titta på dockskåp med palmavåningar från 1800-talet. Förlamad av otillräcklighet det är vad man blir.

Men nu står det en AC-anläggning framför alltihop som tur är.









Kommentarer

Populära inlägg