Frisyr fortfarande

Vissa saker är i alla fall de samma så här 15 år senare. Min frisyr är en sådan sak. Med risk för att göra mig osams med stressade flerbarns mammor återpublicerar jag här ett inlägg från den 26 maj 2007.

Frisyr

Har just duschat och inte brytt mig om att vare sig föna håret eller hälla i några, så kallade, stylingprodukter i det. Då ser jag ut som en 40-årig man som fortfarande bor hemma hos sin gamla mor  som hanskjutsar till läkarbesök varje vecka. Han hjälper granntanten med matinköp och gräsklippning. Kör skolbussen. Är blyg men artig och omtyckt av alla i kvarteret och har 47 barnlik nedgrävda i sin källare. 

När jag fönat håret ser det ut som en frisyr en stressad flerbarnsmamma försökt åstadkomma. Det är helt okej att se ut som en stressad flerbarnsmamma, men man borde åtminstone ha några barn att skylla på. 

Och när balsamet är slut ser jag ut som ett buskage ormhassel


Kommentarer

skogsnuvan sa…
Kanske är det med håret som det är för du har det så kort. Mitt hänger då rakt ner av tyngden men jag tycker att du är söt i rufsigt hår.

Populära inlägg