En sista flämtning från modebloggen


Paris är ju känd som modets huvudstad men mitt intryck är att när det kommer till gemene man är vi svenskar mer modemedvetna än fransmännen. Svensk ungdom går betydligt oftare omkring i märkeskläder än vad fransk ungdom gör. Åtminstone om man går efter de platser i Frankrike där jag brukar uppehålla mig, vilket för all del mestadels är hålor. Där går de flesta omkring i kläder som går att köpa på bymarknaden. I svenska hålor är man flaschigare klädd. Men så har vi inte bymarknader på samma sätt. Tyvärr.

Kommentarer

Anonym sa…
Ja när 14-åringar ska ha jens som kostar 1500 kr av sina föräldrar och märkeskläder i en sån håla jag bor i så undrar man ju vad allt gnäll om dålig ekonomi kommer ifrån
Anonym sa…
Jaså, det var poppis med uppvikta byxor redan på 80-talet :) och det är skönt att höra att det är fler som uppskattar Mara Gripe, du kanske har något boktips till mig? /hon på andra sidan skrivbordet

Populära inlägg