VITTNESBÖRD!!

På vägen hem idag såg jag både vintergäck och snödroppar!! De växte i en villaträdgård och jag hade inte lust att luta mig in över staketet och ta en bild så ni får helt enkelt tro mig på ett ord och titta på förra årets tussilago. Jag ville inte heller klättra över och känna efter om de verkligen inte var av plast, så helt säkert är det väl inte.
Hur som helst skrålade jag "Han vill var fri som en fågel, fri som en fågel... och då e dä som nånting ropar KOM i hans galna luffareblod" hela vägen hem.
Inte för att jag är fri som en fågel. Jag har inte fått någon ny semester än och inte vill jag ut och luffa heller. Åtminstone inte i mina nya jävla skor som visar sig var alldeles för trånga så snart de kommit utanför affären. Men skit i det, jag har sett snödroppar.


Kommentarer

Anonym sa…
Du är lycklig som har snödroppar.Här har vi droppsnö.
Anonym sa…
Skogsnuvan säger grattis till dig som sett vårens första blommor. Jag längtar så till det men här är det fortfarande meterdjup snö men jag har sett att alen börjar få hängen.
Anonym sa…
Här har vi vinterdäck och snögropar!

Populära inlägg