Bara babbel

Jag är förföljd av tv-serigen 2 1/2 män. Så fort jag slår på en tv-apparat hamnar jag i denna serie. Oavsett vilken tid på dygnet det är så visas tv-serien 2 1/2 män. Oavsett vilket land jag befinner mig i.
När jag kurade ihop mig i sängen på Bürgerstuben i Bad Segeberg med min popcornpåse (Denna obeskrivliga njutning att äntligen hitta saltade popcorn! I Frankrike, detta mina drömmars land, envisas man med att sockra eller - ännu värre - karamelisera popcorn. Jag har varit i Frankrike tolv gånger i mitt liv, en gång - jag säger en (1) gång - har jag hittat saltade popcorn. Detta var på Carefour i Beaune och jag noterade den dagens datum i min anteckningsbok).
Hm, var var jag nu?
Jo, i sängen på Bürgerstuben med en påse saltade popcorn. Jag slog på tv:n och där var de: 2 1/2 män.
Som tur var tittade jag utan ljud eftersom P låg bredvid mig och sov, så jag slapp höra Charlie Sheen prata tyska.
Jag tycker att det är oroväckande att jag ibland kan tycka att det bästa som visas på tv när jag sappar runt är 2 1/2 män. Eller att det bästa som visas på tv när jag sappar runt är nyheterna. Det måste vara ett ålderstecken. Liksom att jag så ofta ondgör mig över att det bara blir fler och fler kanaler men färre och färre tv-program.
Att jag sysselsätter mig med att gnälla över att tv-programmen är dåliga istället för att bara skita i att titta på tv tyder väl på att jag inte har något liv. Det borde vara oroväckande.

Något positivt med tv på sommaren är hur som helst alla deckarna. Poirot, Montalbano, Morden i Midsomer och Ms Marple. Varför visas dessa på sommaren när man vill vara utomhus på kvällarna och inte på vintrarna när man behöver lite ljus som dessa i tillvaron?

Bokversionen av Bläckfisken var förresten lika illa som jag trodde. Orkade 2/3. Ser fram emot Carloz Ruiz Zafóns Ängelns lek. Kom över ett gratishäfte med de första kapitlen i en bokhandel i Beaune och håller på att traggla mig igenom dessa innan jag köper den på svenska. Undrade hur Zafón skulle kunna följa upp en sådan bok som Vindens skugga men, kommen så här långt känns det som han lyckas ganska bra. Jag vill också skriva sådana berättelser!!

Kommentarer

Hanx sa…
..."toffee-flavoured popcorn" är fortfarande det äckligaste jag nånsin ätit... det var 1994, alltså för femton år sen, men det finns inget som slår det... att de är lika knäppa i frankrike, som ändå har lite rykte om sig att vara delikatessernas land...
Skatan sa…
Du skriver redan "såna" berättelser i bloggen. Och skriver du någon annanstans, skriver du säkert "såna" berättelser där med. 2 1/2 män vill säga dig något :-) så som de förföljer dig. Själv har jag aldrig ens sett dom 2 1/2 männen. Popcorn är som alla godast på marknader med smör o c h salt, tycker Skatan. Där så´na alltid avnjuts. Men sockrade! Fy sjutton! Kramar!
Anonym sa…
Skogsnuvan: Ja du jag gillar inte deckare men dom du räknade upp är naturligtvis mina favoriter och lite speciellt den charmige italienaren

Populära inlägg