Nyårsvers måste vi ju ha

En sumering av detta året är väl att jag inte har diktat så mycket som jag brukar så jag återanvänder den jag skrev förra året liggande i en likadan soffa som nu (ett av mina nyårslöften är förresten att jag ska skriva mer dikter 2010.)

Nu är de slut och kan aldrig göras om
alla detta årets dagar som bara gick och kom
Tiden rinner den står aldrig still
men vi kan alltid göra det vi innerst vill

Vi ska gå ut ur detta året med en smäll
det gamla ska sprängas, alltihop, ikväll
Damm och krutrök var vi går
och i morgon är det ett gott nytt år

Kommentarer

storabh sa…
Det är lika med mig. Det som är bra tål man att höra igen. Gottnyttårskram på dig!
Skatan sa…
Och jag, jag läser din dikt om och om igen. Den "känns" ...

Kram och god fortsättning på 2010. Nu har det gamla sprängts bort och vi har börjat på det nya året.

Populära inlägg