Blåkulla inställt

Festen i Blåkulla är inställd i år, som allting annat. Satan, som ju bor i Blåkulla, har tagit på sig munskyddet och beordrat lockdown. Han som annars brukar vältra sig skrattande under bordet medan gästerna dansar, dricker och har sex i skenet av levande ljus instuckna i kvinnors slidor.  Ja, det är så det brukar gå till, enligt Wikipedia. Men den här pandemin har satt skräck i honom.  

Påskkärringen som istället landat i Lauras kök ( I dockskåpsvärlden är ju pandemin sedan länge över och förbi, som bekant.) tycker att det är ganska skönt att festligheterna är inställda. Hon är inte någon partypingla direkt och har mest tyckt att det varit lite besvärligt att vara tvungen att supa och leda oskyldiga barn i fördärvet. Det är mycket trevligare att sitta här och dricka kaffe medan Laura och Elvira förbereder äggen till kvällen, och prata lite med påskharen som också har kommit förbi.






Kommentarer

skogsnuvan sa…
Med det kalla blåsvädret är jag också lika glad att få stanna hemma och slippa dra iväg till blåkulla. Mer synd att jag inte kunde ta mitt bastubad som jag alltid brukar göra på skärtorsdagen. Det blåser så jag tar mig inte ner till sjön och så kan bastun ta eld i blåsten. Ha en fin påsk Hoppas att du har bättre väder än här.

Populära inlägg