Butiksinnehavare utan bord

Andra förändringar jag noterar jag på min favoritrestaurang Colmar.  Tack och lov har de fortfarande öns bästa calamares romana men innehavaren till den intilliggande sprit-chips-och-badskor-butiken sitter inte längre och röker cigariller vid ett av borden. Han sitter på en plaststol utanför sin butik nuförtiden. Cigarillerna är dock desamma, av lukten att döma. 

Har han blivit bortkörd från Colmar? Jag föreställer mig genast ett stort uppträde, där den milde Fernando, Colmars innehavare, påpekat att han inte längre kan sitta här och uppta ett helt bord dagarna i ända utan att beställa mer än möjligen en liten kaffe. Det är inte Fernando som "uppträder", han får inga utbrott. Han höjer inte ens på ögonbrynen när Butiksinnehavaren får det och vrålar otidigheter om Fernandos girighet, marscherar bort till sin affär och sliter ut plaststolen, placerar den med en smäll i trottoaren och fortsätter hötta åt Fernandos håll. 

Kommen så långt lyfter jag blicken och får syn på rökförbudsskylten. Ja, just ja. Under pandemin blev det rökförbud på alla uteserveringar. Det är därför Butiksinnehavaren sitter utanför sin butik. Inga uppträden, inga hårda ord har utväxlats. Gott.

Och att någon skulle bli bortkörd från ett mallorkinskt utskänkningsställe för att han bara beställt en kaffe känns ytterst omallorkinskt.

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Kära vän förstår att du är på mallorca nu. Jag har inte läst bloggar på länge nu så jag har tappat greppet om mina vänners äventyr. Förstår att det är varmt där men det är det här också faktiskt. 22 grader i vattnet och sol och rätt härligt. Jag har haft mycket att göra ett tag med all ved och alla bärbuskar och folk som kommer och går. Gräs ska klipps och blommor vattnas och grönsaker ska skördas och så har jag ont i ryggen och foten men jag njuter av det fina vädret i alla fall. Surströmming har jag ätit två gånger i alla fall men du ska veta att jag saknar dansen. Du vet ju att jag brukar dansa minst en gång i veckan och nu har det bara blivit en gång.
för några dagar sedan fick jag en gratis konsultation online med Dr.Oduduwa, jag kommunicerade med honom oro och han hämtade tillbaka min ex kärlekspartner efter att vi har skilt oss i nästan 6 år nu, jag är väldigt tacksam och glad över att dela med mina vänner den nya sätt jag upptäcker att få tillbaka ex kärlekspartner även efter så många år av separation, de kommer fortfarande att tänka på din kärlek och de kommer tillbaka för att be dig om ursäkt utan att du ber dem eller kallar dem att återvända, det här är en bra kärleksform charm besvärjelse böner som fungerar riktigt bra och snabbt.
Få gratis konsultation nu via dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

Populära inlägg