Det blir aldrig som man tänkt sig

är namnet på en film av Hannes Holm och Måns Herngren och det är också rubriken på min helg. Närmare bestämt har det sammanlagt inte blivit som jag tänkt mig i ungefär sju timmar denna helg när jag har brottats med datorn. Det mest positiva man kan säga med detta frustrerande arbete är att resultatet blev tillgänligt betydligt snabbare än jag tänkt mig. Att resultatet inte alls ser ut som jag hade tänkt mig men blev mycket dyrare än jag hade tänkt mig är inte särskilt positivt. Det är frustrerande. Sådär frustrerande ni vet, så att det liksom kryper brinnande myror i ådrorna på en.



Ibland tror jag att det vore enklare om man hade en dator som man kunde kommendera genom att tala till den snarare än att trycka på knappar. Men för modligen hade min dator brunnit upp den här helgen av alla svordomar jag har skrikit åt den.

Kommentarer

Populära inlägg