Gutes Neues!

Årets sista dag! Nytt år i faggorna. Jag älskar nyår!
Ett helt nytt år ligger framför oss! Ett helt rent, vitt, nytt år!

I morgon är allting möjligt igen. Jag tror det varje nyår, varje nyår är jag lika säker, lika naiv. Varje nyår lovar jag och lovar. Nästa år ska jag leva mera, intensivare, mera närvarande. Jag ska suga märgen ur varje dag och inte låta slentrianen ta mig.

Jag är inte den som summerar så här års. Jag ser framåt. Det hade inte ens slagit mig att man ska summera innan jag läste Bodil Malmstens blogg www.finestere.se där hon menade att det var dags att räkna upp alla kända människor som dött under året.
Men jag har inte lust att räkna upp vare sig döda människor (det gjorde jag förvisso igår) eller andra stora händelser. Skett är skett! Framtiden ligger fortfarande i våra händer.

Jag nöjer mig med att konstatera att mitt 2008 började i Lübeck och kommer att sluta i Lübeck. Under de senaste dagarna har enstaka explotioner, som markant intesifierats under dagen, skvallrat om att det kommer att bli samma krigsutbrott vid tolvslaget i år som i fjol.

Ett gott nytt år önskar jag er alla! Och kom i håg: I morgon kan vi bli precis vilka vi vill! Igen och fortfarande.

Kommentarer

Populära inlägg