Min icke-kalender fortsätter

så länge jag har lust...

Idag blir det Trolltyg i tomteskogen en julklassiker från barndomen. Den visades varje jul och det hör till allmänbildningen i min generation att kunna citera vissa delar av den:

- Morssan, ja' mejjar ner en hel tomte armé!



- Nu ska jag göra mig vacker!

och:

- Var é Fjant?
- Här, mamma!



Jag vet inte när den slutade sändas och jag vet inte riktigt vad som hänt med den. Har hört rykten om att den gick åt när SVT:s arkiv brann för några år sedan.
Men mer nostalgidrypande än så här blir det inte.

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Å tack så mycket. Min favoritgrej utöver teskedsgumman.
Dagens adventskalendrar är minsann inte alls lika kul
Anonym sa…
Just den här har gått mig helt förbi. Nääär sändes den? Antagligen i början av 90-talet eller?

Mina favoriter var Trolltider och Teskedsgumman ...

Kram!
Anonym sa…
Anonym = Skatan ... Hmm vet inte vad jag tänkte på.

Kram igen.

Populära inlägg