Multimedia message

Diggar Norrköping! Diggar Bokgalleriet i Norrköping! Här finns begagnade böcker fr harlekinserien t familjebibeln i vackert skinnband. Innehavarinnan visar stickbeskrivningar från 50-talet, för baddräkter o visitväskor! Här finns pocket, inbundet, engelskt o tyskt, kungaböcker, Whalströms, vinböcker o konstböcker, gamla spel o gamla möbler, serietidningar. Man kan fika, ställa ut sina tavlor eller sitt hantverk. Till en depositionsavgift av 20 kr får man låna ett schackspel o sitta vid ett av borden o spela. Jag diggar Bokgalleriet i Norrköping! Jag vill också ha ett bokgalleri! Som om det inte räckte med att hela butiken är underbar så hittar jag ett ex av min barndoms bästa hästbok: Ridsommar på Västanås! Som jag har letat efter denna bok i vartenda antikvariat jag besökt! Här finns den för 10 kr! Yr av salighet vinglar jag ut på stadens hala gator m en påse böcker i handen o P hållande ett stadigt tag i min arm för att jag inte ska flyga i väg.

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Låter som rena julafton och till billigt pris dessutom.
Sånt kan man sakna när man bor långt ute på landet. Man måste fara 10 mil om man ska göra fynd. Det lockar inte speciellt i kylan. Just nu har jag lästorka och har bara mina egna gamla böcker att läsa. Jag läser Rosmunde Piltcer för andra gången i ordning.
Gott nytt år på dig föresten.
storabh sa…
Vacker dikt. Gott nytt år, kamrat!
Skatan sa…
Trots att jag bor närmre Norrköping än Stockholm har jag ALDRIG varit där på riktigt. På genomresa ... ja ...men aldrig i stan.

Vilket härligt ställe ... Jag förstår att du behövde någon som höll i dig så du inte skulle "lyfta".

Kram!

Populära inlägg